Weiterbildung und Beratung suchen und finden
Die aktuelle Auswahl der Angebote …
Theaterpädagogische Auseinandersetzung mit spezifischen Phänomenen zur Weiterentwicklung der eigenen Schulkultur (schulKULTURschule) (Beratung) |
SEL in the English Language Classroom
What if the English language classroom and the experience it affords can make a real difference to our learners' lives, so that not only are they developing their English language skills, but also being supported in their personal growth through Social Emotional Learning (SEL)?
Through an experiential learning approach, teachers are presented with a dual-purpose approached based on positive psychology scientifically supported tools and techniques that foster SEL. Linguistically, while lessons appear simple and unassuming on the surface, they have the ability to deeply and meaningfully engage both you and your learners, providing a connected, rich and personalised language learning and teaching experience.
During our 2 half-day sessions teachers will:
- Understand the impact of SEL today
- Personally try out and experience proposed tools and techniques
- Have practical applications to try out with their learners
- Reflect and report on the teaching and learning process
- Format | Nummer: Kurs | 4-25.P-K-BB2215/01
- Leitung:
- Dina Blanco, Dozentin für Englisch und Englischdidaktik PH FHNW
- Zielgruppen:
- Lehrpersonen Sek II
- Lehrpersonen Zyklus 2
- Lehrpersonen Zyklus 3
- Themen:
- Fremdsprachen
- Unterrichten und Lernen
- Verhalten und Beziehung
- Überfachliche Kompetenzen
- Orte: Olten, online
- Anzahl Plätze: 20
- Freie Plätze: 20
- Anzahl Lektionen: 9
- Preis: CHF 324.00
-
Finanzierung:
- Kanton AG: 100% Kanton (A)
- Kanton SO: 50% Kanton / 50% Gemeinde (B)
-
Daten:
Sa, 20.9.2025, 9.30–13.30 Uhr
Sa, 15.11.2025, 9.30–13.30 Uhr
- Anmeldeschluss: So, 20.7.2025
- Beginn: Sa, 20.9.2025
KI in der Wissenschaft – von der Themenfindung bis zur wissenschaftlichen Publikation | (Kurs B: Do–Fr) (Kurs) |
KI in der Wissenschaft – von der Themenfindung bis zur wissenschaftlichen Publikation | (Kurs A: Mo–Di) (Kurs) |