Weiterbildung und Beratung suchen und finden
Die aktuelle Auswahl der Angebote …
| 8. Themenabend für Assistenzpersonen – Umgang mit ADHS-betroffenen Schüler*innen (Durchführung gesichert) (Kurs) |
| 9. Themenabend für Assistenzpersonen – «Konflikten im Schulalltag begegnen als Assistenzperson» (Durchführung gesichert) (Kurs) |
| Auswertung von Unterricht durch quantitative Beobachtungsverfahren: eine praxisorientierte Einführung (Kurs) |
| Der Non-Avoidance- und Modifkationsansatz in der Therapie mit stotternden Kindern (3 bis 12 Jahre) (Durchführung gesichert) (Kurs) |
| ENTER Technikwelt: Informatische Bildung/Medien und Informatik entdecken, erleben, unterrichten (Kurs) |
| ENTER Technikwelt: Informatische Bildung/Medien und Informatik entdecken, erleben, unterrichten (Kurs) |
| Erfolgreiches Klassenmanagement mit Fokus auf Gruppendynamik – ein theaterpädagogischer Ansatz (Kurs) |
| Planungswoche LoS – Lehrpersonen organisieren ihren Schulstart | Ein Angebot für Berufseinsteigende (Kurs) |
| Praktische Einführung in Systematic Reviews und Metaanalysen: Von der Literatursuche bis zur Publikation (Kurs) |
| Übergänge gestalten und Best Practice mit Unterstützter Kommunikation (UK) in der Regelschule (Durchführung gesichert) (Kurs) |
| Varianz- und Regressionsanalysen bei SPSS: Gruppenunterschieden und Zusammenhängen auf der Spur (Kurs) |
| Wortschatztherapie mit NathAn – Vom Late Talker zu Wortfindungsstörungen (Durchführung gesichert) (Kurs) |
Writing for Publication
Lecturer and affiliation
Dr. Stephan Meyer, Head of English at the Language Center (University of Basel)
Course language
The input and feedback in the course will be in English and/or German, depending on participants› needs.
Course topic
The course supports you in drafting and/or revising scholarly texts in the social sciences and humanities in both English and German.
Course objectives
The immediate aim is for participants to produce texts that are correct, clear and convincing. The longer-term goal is that participants enhance their confidence and competences to communicate their research effectively, both as sole and co-authors.
Course methods / Learning activities
The course provides you with a supportive, concentrated and structured framework within which to draft and/or revise your scholarly texts.
The writing process and goals are subdivided into manageable formats distributed over three days: this includes introductions to capture readers› attention, accurate reporting of methods and well-argued discussions.
You will be familiarised with the features of scholarly writing based on current research and writing guides – from choosing the right word to writing clear sentences and crafting coherent paragraphs.
You will familiarise yourself with models of good writing in your own field and transfer what you deem appropriate to your own texts.
You will draft and/or revise chunks of your own text.
You will support each other with developmental feedback.
The lecturer will give feedback on parts of your text.
Prerequisites
Participants will benefit most from the course if they, at the very least, have some data or concept that they can turn into a first draft; or if they have a draft they need to polish for submission to a supervisor or a publication; or if they have a text they must revise for resubmission.
Participants should bring along three publications by someone else that they consider well-written. Ideally one of these publications should be from a targeted journal.
- Format: Kurs
- Leitung:
- Dr. Stephan Meyer, Head of English at the Language Center of the University of Basel, University of Basel
- Zielgruppen:
- Mitarbeitende an Hochschulen
- Dozierende an Hochschulen
- Mitarbeitende an Hochschulen
- Themen:
- Hochschullehre
- Ort: Campus Brugg-Windisch
- Preis: CHF 400.00
-
Anmeldeschluss:
So, 19.4.2026
-
Beginn:
Mi, 3.6.2026
- Bemerkungen: Diese Angebot ist Teil des Angebots «Methodenwoche | Kursangebot zu forschungsmethodischen und überfachlichen Themen».